rcmania
RC maniacy!!!
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum rcmania Strona Główna
->
rady rc
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
auta rc
----------------
kupie
sprzedam
rady rc
moje auto
stronki rc
zawody
lodzie rc
----------------
kupie
sprzedam
rady rc
moja lodz
stronki rc
smiglowce rc
----------------
kupie
sprzedam
rady rc
moj smiglowiec
stronki rc
inne
----------------
rozmowki
nabywcy
ankiety
o jakim modelu chcesz wiedziec?
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
admi
Wysłany: Sob 20:40, 29 Lip 2006
Temat postu: przelozenia co i jak
Następnym krokiem w tuningowaniu naszego autka może być zmiana przełożenia. Dla tych którzy nie wiedzą o co chodzi - przełożenie jest to liczba obrotów silnika potrzebna do obrócenia 1 raz koła. Przykład - przełożenie wynosi 5:1, czyli do pełnego obrotu koła potrzebne jest 5 obrotów silnika. Teraz mały schemacik:
Przełożenie
Duże (np. 15:1)
Małe (np. 3:1)
Prędkość max.
Niska
Wysoka
Przyspieszenie
Duże
Małe
Czas jazdy
Długi
Krótki
Uwaga dotycząca samochodów elektrycznych - Domyślam się, że część z was będzie chciała ustawić jak najniższe przełożenie żeby jak najszybciej pojechać
I tu muszę ostrzec. Jeżeli przesadzimy ze zmniejszaniem przełożenia, możemy przegrzać silnik i/lub regulator. W najlepszym przypadku zakończy się to odcięciem zasilania przez regulator (oczywiście, jeżeli mamy elektroniczny), a w najgorszym spaleniem silnika.
Jeżeli jednak zwiększymy przełożenie, uzyskamy lepsze przyspieszenie oraz dłuży czas jazdy na akumulatorze. Odbije się to jednak na prędkości maksymalnej.
Przełożenie zmieniamy poprzez wymianę zębatki na silniku (tzw. atakującej ; po angielsku - pinion gear) i/lub zębatki odbierającej na wałku lub pasku (po angielsku - spur gear). Im mniej ząbków na zębatce silnikowej, tym większe przełożenie. I odwrotnie w przypadku zębatki odbierającej, mniej ząbków - mniejsze przełożenie.
Ważną rzeczą przy wymianie zębatek jest ich odpowiednie ułożenie - nie mogą się ściskać, ponieważ wtedy wytwarza się opór, ani nie mogą być też za daleko siebie, ponieważ ząbki mogą wtedy przeskakiwać i zcierać się. W tym celu stosujemy numer z kawałkiem papieru który wkładamy między zębatki, a następnie przyciskamy je do siebie i przykręcamy. Następnie wyciągamy kawałek papieru z pomiędzy zębatek już mamy odpowiednie ułożenie.
Cena jednej zębataki nie przekracza 30 zł, tak więc myślę, że warto zaopatrzyć się w parę sztuk i pokombinować trochę.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin