rcmania
RC maniacy!!!
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum rcmania Strona Główna
->
rady rc
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
auta rc
----------------
kupie
sprzedam
rady rc
moje auto
stronki rc
zawody
lodzie rc
----------------
kupie
sprzedam
rady rc
moja lodz
stronki rc
smiglowce rc
----------------
kupie
sprzedam
rady rc
moj smiglowiec
stronki rc
inne
----------------
rozmowki
nabywcy
ankiety
o jakim modelu chcesz wiedziec?
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
admi
Wysłany: Sob 20:02, 29 Lip 2006
Temat postu: Klasa E-10 TC 540/Standard/Open(ele)
1. Nadwozie.
Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie
są dopuszczone modele z karoseriami typu Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna,
wloty powietrza, itp. Karoserie nie mogą być obcinane powyżej dolnej linii zderzaka lub dolnej linii drzwi. Karoserie
mogą posiadać otwory przeznaczone wyłącznie na mocowanie do podwozia, wyjścia anteny oraz transpondera.
Dopuszczony jest tylny płat karoserii umieszczony jak w oryginale, nie może on jednak wystawać ponad dach
i musi być trwale związany z karoserią. Przedni spoiler musi być integralną częścią karoserii.
2. Podwozie.
W klasach E-10 TC dopuszczone są modele z napędem na jedną, dowolną oś (2WD) lub z napędem na dwie osie
(4WD). Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.
Model musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół. Niedopuszczalne jest stosowanie sztywnej osi
tylnej. Żadna część podwozia ani wyposażenia nie może wystawać poza karoserię.
Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym - 5 mm.
3. Zderzaki.
Dopuszczone są zderzaki z pianki i nie mogą one wystawać poza obrys karoserii.
4. Ogumienie.
Dopuszczone są wyłącznie opony gumowe.
5. Regulator prędkości.
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne. Zabronione jest używanie biegu wstecznego w czasie
wyścigu.
6. Silnik.
Klasa E-10 TC 540.
Model może być napędzany tylko jednym silnikiem typu Mabuchi RS540 lub Johnson 540, posiadającym wirnik
z minimalną ilością zwoi 20, nawiniętych pojedynczym przewodem, magnesy ferrytowe, trwale zamocowany
szczotkotrzymacz i niewymienne szczotki.
Dopuszczone są następujące silniki:
- SATURN 20T – producent HPI,
- TRAXXAS STINGER 20T– producent TRAXXAS,
- Mabuchi RS540 Sport Tuned 53068 – producent TAMIYA.
Klasa E-10 TC Standard.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu STOCK (wg EFRA). Silnik musi posiadać
następujące parametry: uzwojenie pojedyncze drutem ∅ 0,67 mm (wraz z izolacją), 27 zwojów na każdym
z segmentów wirnika, łożyskowanie wirnika na panewkach ślizgowych, wyprzedzenie komutatora max. 24O,
średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm (z wyłączeniem osi). Dopuszczalne są jedynie silniki z magnesami
ferrytowymi.
Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na wirniku.
Zawodnicy używający nietypowych i nieznanych na rynku polskim silników powinni na żądanie Komisji
Sędziowskiej udostępniać ich wiarygodnie udokumentowane dane techniczne.
Klasa E-10 TC Open.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05: średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm
(z wyłączeniem osi), wirnik musi posiadać minimum 12 zwojów i nie może być dzielony. Dopuszczalne są jedynie
silniki z magnesami ferrytowymi. Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na obudowie
i wirniku.
7. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo - kadmowych Ni-Cd oraz niklowo – wodorkowych Ni-
MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość - max. 43 mm,
- średnica - max. ∅ 23 mm.
Warszawa grudzień 2005 r.
Modele mogą mieć do 6 elementów akumulatorów o maksymalnym napięciu baterii 7,2 V (nominalne).
Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.
8. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita (z karoserią) min. 360 mm – max. 460 mm
- szerokość całkowita (z karoserią) - max. 200 mm
- szerokość podwozia z kołami - max. 190 mm
- wysokość całkowita -min. 115 mm
- rozstaw osi - max. 270 mm
- średnica piasty koła - max. 48 mm
- szerokość piasty koła min. 18 mm – max. 26 mm
- średnica opony założonej na piastę min. 55 mm – max. 67 mm
- płat szer. max. 190 mm, wys. max. 25 mm,
głębokość max. 40 mm
- ciężar minimalny 2WD 1400 g
- ciężar minimalny 4WD 1500 g
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin