Forum rcmania Strona Główna rcmania
RC maniacy!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opisy modeli OFNA Ultra LX Comp RTR

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum rcmania Strona Główna -> rady rc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admi
Administrator



Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:38, 10 Sie 2006    Temat postu: Opisy modeli OFNA Ultra LX Comp RTR

Model zapakowany jest w bardzo duże kolorowe pudło. Rozmiar tego pudła podyktowana jest tym, że model przychodzi do nas prawie kompletnie złożony – trzeba tylko dokręcić koła.





Po otwarciu pudła ukazuje się nam prawie cała zawartość zestawu.



W skład zestawu oprócz modelu wchodzi aparatura sterująca AM 27MHz (nadajnik, odbiornik oraz 2 serwomechanizmy), grzałka do świec, butelka na paliwo, fabrycznie pomalowana i wycięta karoseria, ozdobne naklejki, instrukcja obsługi, zestaw kluczy imbusowych (1.5mm, 2mm, 2.5mm, 3mm) oraz kilka zapasowych śrub.





Jeżeli zapoznamy się już z zawartością naszego zestawu możemy przejść do szczegółów.

PODWOZIE

Płyta podłogowa wykonana jest z anodyzowanego aluminium o grubości 3mm. Obie wieżyczki amortyzatorów również wykonane są z aluminium o grubości 4mm (anodyzowane na niebiesko). Oprócz tych elementów również wiele innych wykonaych jest z aluminium między innymi płyta, do której mocowane są serwomechanizmy. Warto zwrócić uwagę, że serwomechanizm kierunku umieszczony jest na płasko dzięki czemu obniżono troszkę środek ciężkości (podobne rozwiązanie stosowane jest też w innych modelach m.in. XRAY XB8).
Model posiada trzy mechanizmy różnicowe (dyferencjały) w skład każdego z nich wchodzą cztery metalowe satelity. Również na plus można zaliczyć wykonanie zębatki odbierającej z metalu. Na elemencie mocującym środkowy dyferencjał zainstalowane są dwie tarcze hamulcowe z możliwością niezależnego ustawienia siły hamowania dla przodu i tyłu.
Przednie zawieszenie modelu zaczerpnięte zostało z modelu OFNA 9.5 Violator (tak zwane King Pin). Tylne zawieszenie to typowe rozwiązanie nazywane c-hub. Zastosowane zawieszenie pozwala na pełną jego regulację. Oznacza to, że możemy ustawić prawie wszystkie jego elementy (caster angle, toe-in, toe-out, camber angle, down stop). Oprócz tego przednie i tylne zawieszenie posiada drążki stabilizacyjne.
Wieżyczki amortyzatorów pozwalają na dosyć dużą swobodę w mocowaniu amortyzatorów w zależności od terenu, w którym przyjdzie nam się poruszać. Zastosowane olejowe amortyzatory wykonane są z bardzo ładnie prezentującego się aluminium. Zewnętrzna cześć amortyzatorów jest gwintowana co pozwala na płynną regulację (poprzez nakrętkę) ustawienia twardości sprężyn. Dobrym posunięciem jest wyposażenie amortyzatorów w osłonki, które chronią wał amortyzatora przed zabrudzeniami.
Podobne osłonki zastosowano w przednim układzie przeniesienia napędu gdzie wał łączy się z mocowaniem koła. Zabezpiecza to łożyska oraz przegub przed zabrudzeniami.
Do podwozia a właściwie do tylnego zespołu zawieszenia zamocowany jest element mocowania spojlera. Układ mocowania spojlera zapewnia nam trzystopniową regulację kąta pochylenia tylnego skrzydła (siły docisku).






POJEMNIK NA ODBIORNIK

Pojemnik na odbiornik zintegrowany jest z miejscem na baterię. Wygląda on dosyć okazale jednak zmieszczenie w nim odbiornika i pakietu składającego się z pięciu cel może być nie lada wyzwaniem. Rozwiązaniem może być zastosowanie akumulatorków w rozmiarze 2/3C. Dużym plusem jest umieszczenie włącznika pod gumową osłonką co na pewno przedłuży jego żywotność. Oczywiście jeżeli zamierzamy jeździć w trudnych warunkach to dodatkowe zabezpieczenia i uszczelnienia pojemnika na pewno się przydadzą.

FILTR POWIETRZA i ZBIORNIK PALIWA
Filtr powietrza, który znajduje się w zestawie posiada dodatkowe zabezpieczenie w postaci metalowego mocowania, które przykręca się do obudowy pojemnika na baterie. Zabezpiecza to filtr przed nadmiernymi drganiami. Zastosowany zbiornik paliwa ma pojemność 145ml. Dobrym pomysłem jest dokupienie filtru paliwa.







APARATURA STERUJĄCA

Aparatura sterująca, którą otrzymujemy razem z modelem sygnowana jest przez OFNE (producent FUTABA). Jest to podstawowy model AM pracujący na częstotliwości 27MHz. Oprócz samej aparatury dostajemy dwukanałowy odbiornik, dwa serwomechanizmy, które zamontowane są w modelu oraz koszyczek na baterię (4xAA). Aparatura posiada niewielkie możliwości regulacji. Możemy zmieniać tylko rewers dla kanału sterowania i przepustnicy oraz za pomocą dwóch trymerów zmienić ustawienia neutrum. Jeżeli ktoś myśli o lepszej zabawie rozwiązaniem jest inwestycja w aparaturę FM (najlepiej komputerową). Zastosowane serwomechanizmy (producent FUTABA S3003 3,2kg@4.8V) praktycznie nie nadają się do tej skali modelu. W przypadku gdy model stoi nie ma możliwości skręcenia kołami. W celu zwiększenia przyjemności z zabawy dobrym pomysłem jest inwestycja w mocniejsze serwomechanizmy.

KOŁA

Koła, które otrzymujemy w zestawie przychodzą kompletnie zmontowane (opony przyklejone do felg). Opony do tego modelu noszą nazwę „Dog Bones” co związane jest wyglądem bieżnika przypominającym psie kostki. Zamocowane zostały one na białych dwunasto szprychowych felgach. Jakość mocowania można ocenić wysoko jedynie zastrzeżenie można mieć do drobnych wycieków kleju.

PODSUMOWANIE
Biorąc pod uwagę cenę modelu ($299 w USA u nas ok. 1250zł) jest to rozwiązanie prawie idealne. W zestawie otrzymujemy prawie wszystko co potrzebne jest nam do zabawy. Dobrze wykonany i wyposażony model z ładnie pomalowaną karoserią oraz aparaturę. Brakuje klucza do świec oraz kół. Jakość wykonania i zastosowane materiały nie budzą zastrzeżeń (oczywiście biorąc pod uwagę przedział cenowy i docelowego klienta). Jedyne co wydaje się być krytyczne to wymiana już wspomnianych serwomechanizmów na mocniejsze (np. Hitec 645MG). Z informacji, które udało mi się znaleźć na forum OFNY to, że zastosowany olej w amortyzatorach nie jest silikonowy tylko mineralny.

Dane techniczne modelu:
Długość: 480mm
Szerokość: 305mm
Wysokość: 205mm
Rozstaw osi: 323mm
Waga: 3370g
Silnik: OFNA Force .26 (4.3cm3) uruchamiany poprzez mechanizm cięgnowy (szarpanka). Zalecane paliwo o zawartości 20% do 25% nitro.

Zalety:
Dobrej jakości materiały użyte do budowy,
Filtr powietrza z dodatkowym zabezpieczeniem,
Butelka na paliwo,
Grzałka do świec,
Podstawowe klucze imbusowe (trzeba zainwestować w lepszej jakości),
Aparatura,

Wady:
Olej w amortyzatorach mineralny (trzeba wymienić na silikonowy),
Słabe serwo skrętu i przepustnicy.
Brak klucza do świec i kół


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum rcmania Strona Główna -> rady rc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin